halve sokjes en ballerina's

Ik ben geen fan van boekjes als Weekend Knack, Vitaya of Feeling waarin 'mode-experts' wetenschappelijk onderbouwde feedback geven over vestimentaire wetten. Ik heb daarentegen vaak bewondering voor mensen die volgens deze 'fashionista's' (dit woord link ik geheel spontaan aan het woord kreng, ik weet niet waarom) compleet fout aangekleed zijn. Een legging bij volslanke mensen, witte sokken in sandalen of een kostuumvest met epauletten (hé, ik wist niet dat dit met 'au' geschreven was) tot aan je ellebogen. Zalig.

Maar ook ik vind dat er grenzen zijn. Waar ik echt geen begrip voor kan opbrengen zijn dames die ballerina's aanhebben met daarin van die sokjes die enkel rond je tenen en hiel gaan (meestal in vleeskleur, waarom kan je deze 'kleur' in godsnaam kopen?). Die sokjes wil ik nog net door de vingers zien, maar het feit dat ze meer van de voet bedekken dan de schoen zelf, kan toch gewoon echt niet! Nee, sorry, zweet toch gewoon lekker in je ballerina. Niemand die het ziet. En als je per se (hé, dat schrijf je van elkaar en zonder accent!) van die saaie, avontuurloze, ik-wil-geen-persoonlijkheid-maar-wel-propere-voetjes-sokjes wil aandoen, ga dan voor gympies, dat past er volledig bij. Tis da!

Reacties

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

beetje luiheid boven!

correct zijn 2