de kuis

In Vlaanderen is het informeel wettelijk verplicht om minstens 1 keer per week je huis van boven naar onder te poetsen. Doe je dat niet, ben je een officiĆ«le viezerik waarvan het toegestaan is om over te roddelen. 'De kuis' doe je uiteraard niet met een emmertje water en 1 productje, maar met 325 verschillende producten. Elk speciaal ontwikkeld voor de juiste kamer of het juiste meubelstuk. Want, al dat vuil in je huis maakt je ongezond, dus kap je er best chemische wondermiddelen op (waarbij de gemiddelde kuisfreak zich weinig vragen stelt). Sommige mensen durven hier van af te wijken door de ene week 'een droge kuis' en de andere week 'de natte kuis' te doen. Gewaagd, maar acceptabel.

Ik kan hier kort in zijn, ik begrijp heel die kuismanie niet. Zo vaak kuisen is volgens mij totaal overbodig, zeker als het zo grondig er aan toe gaat. Met kinderen is het zeker toegestaan om wekelijks de hygiĆ«nische staat van je huis te evalueren en bij te sturen, maar in andere situaties lijkt m.i. een lagere frequentie ruimschoots voldoende. Komt daar nog bij dat kuisfreaks ook al eens durven kl(z)agen dat ze toch zo veel huishoudwerk hebben. Tja, kijk, ik ben misschien een viespeuk, maar ik geniet ondertussen wel lekker van het leven. Tis da!

Reacties

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

beetje luiheid boven!

correct zijn 2