composteer een keer

Sinds kort hebben we een composthoop in onze tuin. We hebben een houten compostbak gekocht. Althans, mijn man heeft die gekocht, aangezien hij eindverantwoordelijke, coördinator en uitvoerder is van ons tuinbeleid. Mijn rol beperkt zich slechts tot adviseur. En ik moet zeggen, compost is iets fascinerend. Aardappelschillen verdwijnen ontzettend snel. Eierschalen dan weer niet. Tuurlijk, dat zal allemaal wel logisch zijn, maar toch vind ik het boeiend. Niet dat ik uren boven die compost hang, maar af en toe neem ik een kijkje. En in feite zijn er geen overdreven onappetijtelijke geuren te bespeuren. Bereide voeding (klaargemaakte boontjes en patatjes, vlees, brood, enz.) mag er immers niet bij. Maar daarvoor hebben we ook iets gevonden: vogels! Een aanrader voor iedereen. Super handig. Etensresten (als die er al zijn, want ons gezin hanteert het er-zit-nog-maar-een-beetje-in-de-pot-het-is-zonde-dat-te-moeten-weggooien-principe) gooien we in een hoekje in de tuin en binnen het uur is dat weg. Kortom, de groene vuilbak heeft volledig afgedaan. Tis da.

Reacties

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

beetje luiheid boven!

correct zijn 2