auto veiliger...

Vandaag gelezen in de krant:

 
Daar word ik toch een beetje triest van. Is dat niet heel erg? En zullen heel wat mensen die dit artikel lezen, nu niet nog vaker de auto met hun kroost nemen dan de fiets? Waardoor het probleem eigenlijk alleen maar erger word? Noem me gerust een saaie piet, maar ik word echt een beetje verdrietig van het feit dat mensen niet altijd maatschappelijk verantwoord willen handelen. Niet dat ik altijd even flink ben, maar toch... Onlangs ging ik nog met mijn zoontje van 3,5 met de fiets naar de Delhaize. Een afstand van 1 km langs een drukke baan met een breed fietspad. Alle moeite ten spijt, wilde mijn zoon niet op het voetpad fietsen, maar zoals de grote mensen op het rode fietspad. Ik zorgde er voor dat ik nog tussen hem en de auto's (ook netjes op het fietspad) kon fietsen zodat ik als bumper kon dienen. En zelfs dan, op die kleine kilometer, kreeg ik nog tientallen vieze blikken van autobestuurders alsof ik mijn zoon gewoon voor de auto's aan het gooien was. Ja, ik heb ook een auto en ja, ik rijd er ook mee, maar dat fietsers zich moeten aanpassen aan auto's, nota bene op een fietspad, dat vind ik toch bijzonder jammer. Voila, ik heb gezegd. Tis da.
 

Reacties

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

beetje luiheid boven!

correct zijn 2