suzanne meust


De Meus is een fijne kok. Sympathieke mens, leuke receptjes, meer moet dat niet zijn. Onlangs heb ik zijn balletjes in tomatensaus gemaakt, althans mits kleine aanpassingen. 1 kg gehakt voor vier personen. Meus, dat is erover. Akkoord, de balletjes zijn de essentie, maar 1 kg voor amper vier personen! In tijden van klimaatopwarming en duurzaamheid moet het hier gewoon om een vergissing gaan. Ik ben voor balletjes met een kleinere diameter gegaan en had 32 balletjes met amper 250 gram gehakt. Ik moest er wel wat naar zoeken in de reuze pot met tomatensaus, maar dat gaf een extra dimensie aan de maaltijd. Die saus heb ik trouwens niet gezeefd zoals de Meus voorstelt. Ik houd wel van 'natuurlijke' kost en bovendien vraagt zeven heel veel werk én extra afwas. Voor die balletjes zelf gebruikt de Meus paneermeel. Paneermeel, ik heb het niet in huis. Het doet me altijd denken aan de menu op een restaurantdag van het plaatselijke koor of toneelkring. Maar goed, alle respect voor de Meus, dus ik heb broodkruimels gebruikt voor mijn balletjes. Ging perfect. Het was lekker! Tis da!

http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/balletjes-in-tomatensaus

Reacties

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

beetje luiheid boven!

correct zijn 2