Filosofie en het kleedhokje

Het kan zo confronterend zijn, het 'kleedkotje'. Sta ik daar voor de spiegel met een nieuwe broek en dan denk ik of mijn derrière wel goed zit in die nieuwe broek. Maar dan denk ik: zouden de mensen dezelfde perceptie hebben over mijn derrière in die broek? Want dan denk ik dat ik er eigenlijk zelf niet zozeer op let bij anderen. Tenzij ik er bewust aan denk om er op te letten. En dan nog, dan nog denk ik altijd bij andermans derrière dat die eigenlijk nog best meevalt. Maar dan denk ik: goh, wat maakt het uit wat anderen denken? Ik ben toch super geëmancipeerd? Een sterke vrouw en zo. Die er zich vooral zelf goed bij moet voelen en zich geen f*** aantrekt van vrouwmensen die hip willen doen? Maar dan denk ik: ik vind zelf dat mijn derrière niet goed zit in de broek. Of toch? Even vragen aan mijn vriendin. Als zij vindt van niet, koop ik ze! Of zou zij andermans derrières ook altijd positiever beoordelen dan de hare terwijl dat in werkelijkheid misschien niet het geval is? Tis da?



Reacties

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

beetje luiheid boven!

correct zijn 2