stadskantoor

laatst moest ik een attest ophalen bij de stad. onze stadsdiensten zijn goed georganiseerd. per mogelijk thema waarover je de stad kan aanspreken, is er een apart loket. op voorhand moet je een keuze maken uit verschillende rubrieken om dan te weten aan welk loket je moet gaan zitten. de namen van deze rubrieken zijn wel in stadstaal, dus soms is het wat gokken. vervolgens krijg je een ticketje zoals bij de beenhouwer. ik had volgnummer A007. "goeiedag mevrouw, mijn naam is bond, james bond, ik kom voor een attest." zou ik het durven zeggen aan de loketbediende? of niet? of zeg ik het pas als ze vraagt wie ik ben? of als ik mijn identiteitskaart moet tonen? of gewoon meteen als 'binnenkomer'? ... A007 verscheen op het scherm. het was aan mij. "hallo mevrouw, ik kom voor een attest" en ik moffelde het ticketje weg. de loketbediende zag er ook niet uit alsof ze het grappig zou hebben gevonden...

Reacties

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

correct zijn 2

beetje luiheid boven!