de gang van zaken bij een conclaaf

gisteren is het conclaaf begonnen. alles gebeurt achter gesloten deuren en dat maakt het lekker geheimzinnig. ik vraag me af hoe het er daar allemaal aan toe gaat tussen die jongens. zouden die de hele tijd zakelijk doen? of kan er al eens een grapke en grolleke vanaf? zo van: 'voor mij ne platte water' 'hoe plat moet die zijn?'. zouden ze gesprekken voeren over het slechte weer, de schandalig veel belastingen die we betalen en slechte politici zoals wij met onze buren doen? of zouden ze hun gevoelens, pijnlijke ervaringen en geluksmomenten met elkaar delen? en wat eten ze tijdens de middag? een sobere boterham? een oesterke? een goei pak friet met stoofvleessaus? met een pintje erbij? of is een trappist meer gepast? wat ik me vooral afvraag: dragen ze de hele tijd die rode jurk? is die niet vervelend om naar toilet te gaan? zeker als je - zoals het bij echte mannen hoort - rechtstaand pipi moet doen? ja, ik vraag het me af.

Reacties

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

correct zijn 2

beetje luiheid boven!