hoofdletters en zo

er zijn zo van die mensen die graag de taalexpert uithangen en anderen voortdurend verbeteren op taalfouten. vooral bij geschreven taal komen deze puristen massaal tevoorschijn. een schrijffout op een forum of facebook lokt heel wat meer verontwaardigende reacties uit dan een bijdrage over de kindsoldaten in afrika. zelf ben ik ook zo iemand. zie ik een schrijffout, zal ik het niet laten dit te melden, liefst aan de auteur zelf. "ze schrijft zelf geen hoofdletters", hoor ik u denken. dàt is een andere kwestie. tekst is er niet enkel om de inhoud, letters zijn gewoon mooi om te zien en hoofdletters zijn dat meestal niet. althans niet bij dit soort schrijven. het ongebruik van hoofdletters, is dus een bewuste keuze. en daarnaast schrijf ik ongetwijfeld nog heel wat fouten, maar dat geloof ik natuurlijk zelf niet, tis da!

Reacties

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

correct zijn 2

beetje luiheid boven!