aluminium

Soms doet een mens ontdekkingen die een ware openbaring zijn. Zoals enkele jaren geleden toen ik te weten kwam dat 'vuile zwette' geen racistische opmerking was, maar een voetbalistische manier om de scheidsrechter aan te spreken. Of dat het zwarte van het Batman-logo in feite naar voren moet springen en niet het gele zodat je een vleermuis ziet en geen gebit.

Zo stond ik onlangs stil bij de dubbelzijdigheid van zilverpapier. Ok, dat is niet waar. Het was mijn man die het zag. Nee, ook niet waar, het was mijn man die zich de vraag stelde. Ik wist al lang dat zilverpapier twee kanten heeft, maar had er nooit bij stil gestaan. Maar, beste lezer, de twee kanten hebben wel degelijk een functie. De glanzende kant kaatste de warmte weg en de matte kant houdt de warmte bij. Wil je dus iets warm houden, doe je best de matte kant naar buiten. Althans volgens koks. De fabrikanten zelf

Ik vind dat wel ne keer boeiend zo. Maar goed, ik gebruik het toch niet, het is gi-gan-tisch milieu-onvriendelijk. Zeggn ze toch. Tis da.

Reacties

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

correct zijn 2

beetje luiheid boven!