mariataart

Ik ben geen fan van desserts. Ik ben meer een voorgerecht- en hapjesman (vrouw). Al zijn er wel dessertjes die me wel eens kunnen bekoren, zoals bijvoorbeeld -zoals ze in Limburg zeggen- metsertaart. Afwisselende laagjes van petit beurrekes en boter met bloemsuiker (is dat dan crème au beurre?) met bovenop muizenstrontjes (of geraspte chocolade als je niet lui bent). Njammie! Onlangs had ik nog wat petit beurrekes en boter in overschot, dus nodigde ik de buren uit voor een stukje metsertaart. Maar tijdens de productie merkte ik dat ik niet voldoende koekjes had en ook geen bloemsuiker. Toch wel een probleem als dat bijna de enige ingrediënten zijn. Creatief als ik ben, heb de petit beurrekes vervangen door mariakoekjes en de bloemsuiker door kinnekessuiker (lichtbruine suiker die in een pakje zit waarop al sinds de jaren '70 hetzelfde kindje staat). En ik moet zeggen: dat viel best te pruimen! En je kan het ook per stuk serveren (een hele taart maken, was moeilijk met die ronde vorm). Dat komt super goed over ('amai, heb jij voor iedereen een taartje gemaakt?' of 'amai, zo leuk geserveerd'). Leve de improvisatiekeuken! Tis da.


Reacties

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

beetje luiheid boven!

correct zijn 2