leestempo en tijdsdruk

Ik moet voor het werk een 70 blz-tellend rapport lezen en plots komen alle gevoelens van de student tijdens de examentijd terug naar boven. Over de inleiding (die er in feite totaal niet toe doet, maar omdat je het in begin nog heel ernstig wil nemen, lees je ze toch maar, al was het maar om er in te komen) deed ik zo lang. Het eerste hoofdstuk ging al iets vlotter, maar ging ook nog o zo langzaam. En dan begon ik uit te rekenen. Als ik zoveel tijd nodig had voor die luttele eerste bladzijden, zou ik nog weken tijd nodig hebben voor de rest van de cursus terwijl ik maar twee dagen had. Een lichte paniek kwam telkens weer aan de oppervlakte. Achteraf bleek telkens weer dat ik met een ware vlam in de pijp tegen de deadline begon te presteren. Hoe minder tijd, hoe beter ik leerde. Hopelijk vergaart het zo opnieuw bij het lezen van dit rapport, want de inleiding duurde precies al erg lang. Tis da.

Reacties

  1. jaaaaa!! heel herkenbaar, het volgens-de-rekensom-is-dit-onmogelijk-moment...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

beetje luiheid boven!

correct zijn 2