diëten

Ik begrijp iets niet. Als mensen diëten en daardoor vermageren, komen ze altijd weer bij als ze terug vervallen in hun oude eetpatroon, zelfs als hun gewicht daarvoor altijd stabiel bleef met dat eetpatroon. Ik geef mezelf als voorbeeld. Mijn gewicht is al jaren stabiel. Of het te hoog of te laag is, laat ik even in het midden. Stel nu dat ik wil afvallen, zou ik even wat minder eten en/of meer sporten (het woord 'meer' is in feite overbodig wegens geen sportgehalte op dit moment). En zodra ik het streefdoel heb bereikt, eet ik weer gewoon terug zoals nu. Of mijn gewicht lager is of niet, het blijft toch stabiel met mijn huidig eet- en beweegpatroon... dat zou ik toch denken, maar zo marcheert het blijkbaar niet. Om dat lager gewicht te blijven behouden, moet ik blijven sporten en/of minder eten (terwijl je er niet meer van afvalt). Niet bepaald motiverend, zeg... Tis da.

Reacties

  1. Hier moet ik gewoon op reageren... :) Diëten is nergens goed voor net zoals je zegt: je kan dat niet volhouden dus kom je weer bij. Ongezonde zaken in je eetpatroon vervangen door gezonde zaken zonder dat je daardoor minder eet of ook maar een greintje honger hebt: dat is de boodschap. Het afvallen volgt vanzelf. Zeg dat ik het gezegd heb!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

beetje luiheid boven!

correct zijn 2