vaarwel Zatte Rita

Gisteren in de krant: Zatte Rita (met hoofdletters) verlaat Familie. Indien je werkelijk geïnteresseerd bent in de ruimere context, kan je dit lezen in de kwaliteitskrant De Standaard: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140624_01152902.

Ik ben geen Familiekijker, ik ben een sporadische Thuiskijker omdat Thuis zogezegd van een beter niveau is. Maar dat terzijde. Zatte Rita weg uit Familie, ik kan het bijna niet geloven. Niet dat ik er over kan oordelen, maar volgens mij draagt Zatte Rita de reeks. Samen met de bomma, want die zou ook nog steeds meedoen. Terwijl die in feite al 152 jaar zou moeten zijn. Ze was al van in het begin de bomma, met kleinkinderen die al werken gingen. En enkele decennia later is ze dat nog steeds. De reeks heeft zelfs af en toe sprongen van enkele jaren gemaakt (ik heb me goed laten informeren). Maar de bomma blijft jong van geest.

Dat terzijde. Zatte Rita weg... Wat jammer toch. Een uniek persoon in de soapwereld. Fantastisch uitgediept ook. Een ietwat marginale vrouw die graag eens een glaasje drinkt maar in feite het slachtoffer is van de boze wereld. Mooi dat dit portret vanuit verschillende standpunten wordt bekeken. Al moet ik je gelijk geven, Jacky, theater is veel mooier dan een soap op tv, je hebt goed gekozen. Het ga je goed. Adieu, Zatte Rita. Tis da...


Reacties

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

beetje luiheid boven!

correct zijn 2