pieter post

Pieter Post passeert ook regelmatig de revue op onze 'televillies' (zo noemen de kinderen de kijkkast). Ik ben zelf ook grote fan van Postman Pat (dat is zijn oorspronkelijke naam). Lekker English. Pat is wel enorm gemoderniseerd t.o.v. mijn tijd (ik moet stiekem bekennen dat 'mijn tijd' geen ellenlange decennia geleden is, want ik vond Pat als tiener ook nog super schattig, maar dat terzijde). Vroeger had Pat (and his black and white cat) enkel 'zijn rooie kar' om de post te bedelen. Anno 2013 heeft Patje nog steeds die rooie kar, maar ook een bestelwagen, een heuse vrachtwagen en zelfs een helikopter! En die helikopter wordt vlotjes voor één klein pakketje ingezet, geen enkel probleem. En wat een gigantisch verdeelcentrum waar continu pakjes op een lopende band voorbij komen! De dorpsbewoners van Pat zijn vast en zeker grote webshoppers. Heel modern!

Maar als ik dan toch een klein puntje van kritiek mag aanhalen, Pat neemt het niet zo nauw met de wet op de privacy. Tenzij die anders is in Engeland, maar ik neem aan dat het nergens de bedoeling is dat de postbode ook in de pakjes kijkt. Als huppeldepup (ben zijn naam kwijt) van het sorteercentrum naar Pat belt dat er een speciaal pakketje is, zegt Pat telkens -nadat we gepest worden met het vervelende 'een spesjiaal pakkeeeetje-lied'- dat hij zeer benieuwd is wat het deze keer is. Beste Pat, dat zijn jouw zaken niet. Laatst toonde hij zelfs de inhoud van het pakketje aan de plaatselijke agent en aannemer (met de toepasselijke kindersoap-naam 'baas klus'). Vond ik toch ietwat ongepast.

Maar verder, geen opmerkingen. I love Pat and his black and white cat! Tis da.


PS: foto van wikipedia

Reacties

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

correct zijn 2

beetje luiheid boven!