voetbal jargon

Ik weet niet hoe het is kunnen gebeuren, maar onlangs las ik ergens iets over voetbal. Er stond iets over de grote backlijn. Niet dat ik iets van voetbal ken (de sport interesseert me nauwelijks, ik vind het vooral behoorlijk niet-ethisch welke gigantisch buitensporige geldsommen er de gewone gang van zaken zijn), maar nu begrijp ik wat de backlijn is. De lijn achteraan dus. Ik dacht altijd dat het baklijn zonder de letter c was. Nooit bij stilgestaan dat baklijn een vreemd woord geweest zou zijn. Ik ben weer een voetbalontdekking rijker. Zo heb ik een tijd geleden ook ontdekt dat 'vuile zwette' geen racistische opmerking is naar een speler van andere origine, maar feedback op de handelingen van de scheidsrechter. Het is me wat, dat voetbaltaaltje. Tis da.

Reacties

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

beetje luiheid boven!

correct zijn 2