gezocht: ceo

Een tijdje geleden was er ophef rond de loonsverhoging van de Dexia-topmannen. Het argument van dergelijke lui is dat je die personen niet kan houden als je ze niet naar waarde vergoedt. So what? Alsof er echt niemand anders met capaciteiten is die interesse heeft in die job. Mij werd het alleszins nooit gevraagd. Mijn ervaring zal vermoedelijk net dat ietsje te kort schieten, dat geef ik toe, maar we moeten daar eerlijk in zijn: ik heb nog nooit een vacature zien verschijnen voor dergelijke functies.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het competentieprofiel. En zouden zij ook hun woon- werkverkeer terugbetaald krijgen? Een dertiende maand? Maaltijdcheques? We wijken af.
Geen externe vacatures, ok, dat neem ik aan. Maar binnen Dexia zelf zijn er toch ongetwijfeld meer personen geïnteresseerd om ceo (over dat belachelijk woord moeten we het een andere keer eens hebben) te worden? En jawel, zeker en vast ook mensen die daar voor bekwaam zijn en zelfs de naïviteit hebben om dit voor 'een peulschil' (lees: een gigantisch hoog loon voor de gemiddelde mens, maar een aalmoes voor het kruin van deze maatschappij) te doen en toch het beste voor hebben met de organisatie.

Ik kijk trouwens uit naar een onderzoek naar de relatie tussen loon en engagement voor het bedrijf. Een laag loon zorgt niet voor engagement, maar mijn persoonlijk gevoel zegt dat een te hoog loon daar evenmin voor zorgt. Een goeie tussenin, dàt is het. Extremen zijn nooit goed, niet waar? Tis toch da, zeker.

Reacties

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

beetje luiheid boven!

correct zijn 2