ik ben er tegen

Onlangs had ik met iemand een gesprek over kinderopvang. De persoon in kwestie zei (en ik citeer): "ik ben tegen kribbes. Mijn dochter gaat elke dag naar mijn mama." Over het feit dat ik niet zou opteren voor mama de babysitter omdat oma's hun kleinkinderen moeten verwennen en niet opvoeden -maar dat is natuurlijk geheel mijn persoonlijke mening waarover te discussiĆ«ren valt- wil ik het hier niet hebben. Ik wil graag even ingaan op het zinnetje 'ik ben tegen kribbes'. Toch wel fascinerend. Geheel spontaan werd ik overvallen met de gedachte dat deze tegenkanting in de categorie thuishoort waaronder ook uitspraken als 'ik ben tegen werken' of 'ik vind niet dat ik moet betalen voor een huis' vallen. Maar ook dat is natuurlijk ook volledig voor discussie vatbaar. Ist ni waar?

Reacties

  1. Uw gebrek aan nuance is omgekeerd evenredig met het tentoongestelde intellect van deze blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Anoniem,
      Fijn te zien dat ik lezers heb! En dan nog lezers die ook meteen een klare kijk hebben op mijn intellectueel vermogen. Uw genuanceerde opmerking interesseert me ten zeerste en ik ben dan ook erg benieuwd naar uw argumentatie. Ik zal alleszins de mijne nuanceren. Iedereen moet doen wat ie wil met zijn kinderen, maar in een maatschappij waar heel wat ouders omwille van geen alternatief geen andere keuze hebben dan hun kinderen naar een kribbe te sturen, vind ik het wat vreemd om hier 'tegen' te zijn. Prima als iemand bewust niet kiest voor een kribbe, maar die moet ook beseffen dat anderen niet altijd die keuze hebben. Dat was mijn standpunt (die ik dan wat humoristisch probeer te verpakken, al kunnen we daar natuurlijk uitgebreid over discuteren).
      Gegroet

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

wat als we eens wat minder zouden wat alsen?

beetje luiheid boven!

correct zijn 2